tisdag 2 mars 2010

En ledig eftermiddag

Bild lånad från Golvabia

Hej!
Sitter hemma och njuter av lugnet. Idag och igår har vi haft kompetensutveckling. Mycket intressant sådan. Jag hade tänkt vara med på båda dagarna fullt ut men igår kväll sa kroppen ifrån. Självklart ska jag ta en halvdag ledig då jag bara jobbar 75%. Trots att det är hur intressant och givande som helst. Jag måste lära mig att inse att jag faktiskt har varit föräldraledig i nästan 5 år med bara ett års inhopp. Och då kan jag inte ligga i topp och ha full koll på allt. Jag har dessutom tre småbarn som behöver sin mamma. I stället har jag passat på att städa i barnens rum, det behövdes verkligen.

Nu sitter jag och letar kakel och klinker till vårt badrum/tvättstuga. Väggarna kommer att kläs i liggande vit panel (min favorit) men i duschhörnan och vid toaletten ska vi sätta kakel. Troligtvis blir det glasmosaik liknande den på bilden. Det känns så skönt att vi äntligen har börjat fundera på renoveringen av tvättstugan. Vet knappt om jag vågar berätta att renoveringen började för två år sedan och att det snart är läge för ett besök av "Arga Snickaren"... Men nu börjar det hända saker!

Stor kram till er alla och ta hand om er.
Nu ska jag hämta tre trötta barn på dagis.
Kram Therése

3 kommentarer:

  1. Hej Vännen!

    Du tänker så rätt! Det måste få ta lite tid att komma in i jobbet igen. Och med tre barn kan man inte räkna med att allt ska bli som förut.

    Snygg bild! Låter kul att renoveringen är igång. Vi ska göra om både i badrum och tvättstuga, men just nu finns inte orken...

    Ha det bra!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi ska också inom snar framtid göra om badrummet. Har börjat tittat på kakel men vilken djungel. Mosaiken du visar var snygg.

    Ha det gott/C

    SvaraRadera
  3. Inspirernade bild! Haha ni är inte ensamma om att det tar tid. I två år har jag sagt: Inte en jul till i det här finrummet! I år ska det bli av men när!?

    kram C

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!