söndag 7 mars 2010

Det doftar vår!




Hej!
Idag känns det som att jag har stått i köket hela dagen. Jag har bakat och knådat. Smaskens bröd blev det.
Hann som tur var även med en promenad i det härliga vädret. Det droppade från taken och jag kunde till och med skymta gräs i en skogsdunge!

På tal om gräs så börjar jag så smått inse att under all snön gömmer sig min trädgård. En trädgård som förra sommaren var ett sorgligt kapitel. Men nu kommer våren med friska nya tag. I år tar jag hjälp av boken "Hjälp jag är med trädgård". En fantastisk bok för en sådan som mig som inte har en aning vad man gör i en trädgård förutom att klippa gräs. Mer om den kan du läsa här.

Nu väntar sista veckan med gipsad son. På fredag tas det bort och det ska vi fira!
Ha en trevlig vecka!
Kram Therése

3 kommentarer:

  1. Hej Therese!
    Vad gott med hembakat bröd! :)

    Tänk när man kan hålla på med trädgårdsarbete igen då all snön är borta, jag ser till och med fram emot att rensa ogräs:)

    Ha trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Gott med hembakt, här blev det bakat biscottis igår.
    Skönt att han äntligen ska bli av med gipset också. Helt klart något att fira!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Therese!

    Visst är det underbart med vårtecken som faktisktbörjar visa sig nu! Bara att solen skiner från en klarblå himmer och det är ett par plusgrader ute är så ljuvligt att man nästan får nypa sig i armen!

    Tack för boktipset! Verkar vara en bok som jag oxå skulle behöva!

    Ha en fin vecka och hoppas att det går fort tills på fredag så att sonen din blir av med gipset!

    Kram Nadja

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!