onsdag 3 mars 2010

Var är solglasögonen???

Hej!

Vilket underbart väder vi har! Solen lyser och fåglarna kvittrar. Min äldsta pojk - S -  5 år gammal letade i kväll fram solglasögonen för att ha dem när de är ute och leker i morgon på dagis! Solen lyste alldeles för starkt i ögonen när man låg ner i snön, var hans förklaring.

Tvättstugerenoveringen börjar som sagt ta fart. Vi väntar på att en rörmokare kan komma hit och fixa det som en rörmokare är bra på. Under tiden visar jag lite bilder från den kommande tvättstugedelen.


Som ni ser är det långt ifrån klart. Vi har valt att flytta upp tvättmaskin och torktumlare lite för att slippa böja sig så mycket. Den lösningen är jag mycket nöjd med. Med på bilden syns min lilla tvätthjälpreda L. När mamma stoppar in tvätt i tvättmaskinen gör hon likadant i torktumlaren. Så det gäller att ha ordning på vad som är ren och vad som är smutsig tvätt.


På väggarna blir det liggande vit panel. Jag har förälskat mig i det och den vita panelen sprider sig så sakteliga i huset. När tvättstuga är färdigrenoverad blir det inhandling av nya tvättkorgar...

Ha en trevlig kväll!
Kram Therése

7 kommentarer:

  1. Ser jätte fint ut! Smart också att bygga upp maskinerna. Ska bli kul att följa ert projekt!:)
    Önskade att jag hade med mina solglasögon till jobbet idag. Lite jobbigt var det att gå ute och kisa hela tiden mot all den vita snön!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt med panelen, urfint...Här är en till som skäller på maken att han skall ringa rörmokaren så att vattnet kommer igång i tvättstugan suck. Nu har jag hotat att jag skall ringa själv....Hihi nu ljög han precis när jag frågade om han hade ringt idag. Kan tänka mig att du får hålla koll på L, hihi...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för kommentaren på min blogg! Har kikat runt hos dig och här trivs jag verkligen!!! Läggertill dig i min lista om det är ok!

    ja visst är liggande vit panel snyggt. Vi har det i skrållungens rum! Det kommer ev att bli en fondväggmed det i köket oxå då det blev lite över....

    Ha det gott och på återseende!
    Kram Nadja

    SvaraRadera
  4. Hej Therese! Tack för din hälsning på min blogg! Så mycket fint du har här! Jag lägger till dig på min blogglista!! Återkommer så gärna! Må så gott! Jackie

    SvaraRadera
  5. Hihi vilken liten söt hjälpreda.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Hej Therese!
    Vilken söt liten hjälpreda du har;) Vad snyggt med liggande vit panel, det kommer bli görfint när det är klart!

    Jag måste höra med brorsan hur det gått i budgivningen på huset nedanför dig. Det var ju väldigt renoverat o fint så det har nog sprungit iväg i pris..

    Ha en trevlig eftermiddag!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Visst är det fint med liggande vit panel och pärlspont är inte heller helt fel....Kommer bli jättefint när det är klart! Lycka till! Kram Therese

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!