torsdag 4 mars 2010

En härlig dag!

Hej!

Idag har jag haft en toppendag! Allting har stämt på jobbet. Jag är lärare på högstadiet och alla dagar är inte underbara men idag har jag haft medvind hela dagen. Eleverna har skött sig suveränt och jag fick en mycket fin komplimang av en förälder. Då är det roligt att gå till jobbet.

Tack för alla fina kommentarer. Det är skönt att höra att det är fler än vi som har svårt att få saker och ting gjorda. Men hur är det nu ordspråket lyder? Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

I dag väljer jag att visa något som är färdigt här hemma. Vi har många projekt på gång men vissa saker är faktiskt avprickade på den långa listan. En av dem är vardagsrummet och då framförallt golvet. När vi flyttade in här för 2 år sedan låg det ett parkettgolv som var alldeles solblekt och man kunde tydligt se var möbler och mattor hade varit i 30 år. Jag tyckte länge att vi skulle måla det ljustgrått men efter att ha sett ett inredningsreportage om ett hem med svarta golv var maken fast och jag fick snabbt ge med mig. Och jag är så glad idag att jag lät honom få sin vilja igenom.


Det finns en stor nackdel med svarta golv - all smuts syns! Men det gör också att vi städar oftare än vi hade gjort annars och lite renlighet har ingen dött av. (Och jag är väldigt duktig att blunda för alla smulor...)

Ha en fin fredag!
Kram Therése

6 kommentarer:

  1. Vad härligt att du haft en sån bra dag! Sånt får man leva på när andra dagar blir mindre bra!

    Åh, jag tycker det är så snyggt med mörka golv!! Visst går det att lära sig att blunda för smulorna;)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Häftigt med svart golv! Det skulle jag nog inte våga lägga in här hemma, men det ser himla snyggt ut hos er. Är nog lite för feg för detta!:) Vi ska dock ha ganska mörkt ekgolv när vi renoverar köket.
    Härligt med sådana dagar på jobbet! Själv är jag super trött på en av mina kollegor, så det är tur att barnen är ljuvliga!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din possitiva energi och glädje smittar av sig.
    Tack för ett så possitivt inlägg.
    Golvet är verkligen ursnyggt och det kan det vara värt att få dasmsuga lite extra någon gång.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  4. Tack för titten....Vilken härlig dag du haft, skönt när man får känna så! Vad snyggt det var med det svarta golvet till det vita! Fräsch kombination...Önskar dig en trevlig o skön helg med solsken! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Jätte snyggt med svart golv! Så roligt med härliga jobb dagar, positiva komplimanger gör en så glad och lusten att jobba växer direkt ;) Ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Hej och vilken fin och mysig blogg du har! Ha en bra helg! Kram Maria

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!