onsdag 17 mars 2010

Min kokbokssamling


Vad ska vi äta till middag idag?
Känns frågan igen? Idag blev det snabbmat här hemma. Blodpudding till barnen och Keldas skaldjurssoppa till mig.

Jag är ingen mästerkock men vill gärna lära mig laga lite god mat. I mina ivriga försök har jag samlat på mig en del kokböcker. Sen ska jag väl erkänna att många av dem mest blir prydnad. ;-)

Men jag har en favorit. Hälsokokboken, den rosarutiga boken på översta raden.Den är inte bara snygg att se på (säger tjejen som älskar rosa). Allt jag hittills har gjort har smakat fantastiskt gott. Till och med mina kräsna barn tycker det smakar gott och det är ett gott betyg vill jag lova. En nyttig baskokbok. Kan varmt rekommendera denna bok.
Har du någon favoritkokbok?

Min kropp lurar mig. Jag har hur mycket inspiration som helst och massor jag vill göra men orken finns inte alls. Halsen är fortfarande irriterad men för övrigt mår jag bra. Längtar till i morgon kväll då min älskling kommer hem.

Kram Therése

4 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Vad fint att ha kokböckerna synliga på tavellister sådär:)

    Jag är urusel på att laga mat men har oxå en samling kokböcker hihi! (Brukar även printa ut recept från nätet som jag tänker att jag ska försöka mig på men de hamnar alltid i byrålådan, hihi!)

    Hoppas du blir bättre i halsen snart!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej,
    kokböckerna är ju jättefina där på hyllan! men visst är det bra om man använder dem ibland.
    Här hemma står maken för matlagningen, tack och lov.

    Blev blodpudding till middag idag, funkar det också :)

    Vilka snygga kläder du visade från det där homepartyt. Blev det några inköp?

    Krya på dig och lycka till i min utlottning!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. "Att vänta på någon kär är den bästa väntan" - Tigris ordspråk! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  4. Gud så fint, och en fin samling har du:)
    Vilken härlig blogg:D
    Tänkte tipsa om en härlig tävling hos mig. 5st vinner Mat och bak produkter från Mikadesign.

    Slut datum den 31. Så skynda in:D

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!