fredag 12 mars 2010

Nu är det färdiggipsat!


Hej alla goa bloggvänner!

Jag är så tacksam för alla som tittar in här och som tar lite av sin dyrbara tid och lämnar ett litet spår efter sig. Stort TACK till er alla.

Idag har äntligen S blivit av med sitt gips. Det var en mycket allvarstyngd femåring som noga studerade hur gipset på vänsterbenet togs bort. När allt var borta och han hade blivit godkänd av doktorn var det dags att resa sig upp. Förvånat utbrister han "Vad lätt benet är?!"

Diskussionen i familjen har varit vilket som försvinner först; gipset eller snön? Det är ju inte svårt att inse vad som vann. Några av våra grannar kämpar och sliter med att få bort snön från gångvägar och parkering, men som en annan granne sa: Varför slita, när midsommar kommer är all snö borta i alla fall!

Efter besöket på sjukhuset blev det ett besök på den stora leksaksaffären och sen en liten tur ut till Stora Holms säteri. Där har Nyblom&Kollén sin lagerbutik och Butik Stora Holm säljer massor av fina saker. Fick med mig några saker hem som jag visar en annan dag. Har ni vägarna förbi kan jag verkligen rekommendera ett besök.

Har fått en award av Nadja med söta bloggen Skrållungar och Skärgårdsliv. Tack Nadja, jag blev jätteglad. Då jag inte kan uppfylla alla kraven väljer jag att inte skicka den vidare.

Nu önskar jag er en underbar helg med mycket sol och värme.
Kram Therése

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att din lille kille blivit av med gipset. Vi har en liten grannkille som ska bli fem som också är gipsad. Han blev pååkt vid skidåkning. Det måste vara så jobbigt.

    Härlig helg
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara tänka mig hur besvärligt det måste vara med gips när man är 5 år... Så mycket man inte kan göra och de flesta i den åldern har ju liiiite spring i benen. Skönt att det är borta nu! Ska bli kul att se vilka fynd du gjorde.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Måste kännas otroligt skönt att han blev av med gipset.
    Nu gör du mig nyfiken..vad har du shoppat??
    Ha en härlig helg du med.
    Stor kram Lina

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att gipset är borta! Och när det gäller snön...ja, den försvinner väl den med nån gång...

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!