torsdag 25 februari 2010

Promenad i snön


Okej, jag tar tillbaka allt. Våren är inte på väg.
Idag har det kommit ännu mer snö. I morgon är alla skolor och förskolor stängda på grund av all snö som blockerar nödutgångarna.

Femåringen går fortfarande gipsad från lår ner till tå och skall så göra i två veckor till. Men det är fascinerande hur bra han tar sig fram. Kryckorna används bara ute inne springer han runt precis som vanligt. Och ni skulle bara veta hur bra det går att gräva och kravla runt i snön trots gipset.

Ha en fin kväll!
Kram Therése

8 kommentarer:

  1. Snön är lite för mycket just nu. Här har det snöat hela dagen och i morgon ska det bli plusgrader, jösses...det kommer bli tungt på dom oskottade taken.

    SvaraRadera
  2. Stackarn, det ser inte lätt ut att vara 5 år och ha kryckor!!! Haha du får allt ta tillbaka det, våren är inte på väg....Ja det skall bli skönt att ta en tripp imorgon...

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  3. Vad duktig han är som går på kryckor! Inget skoj att hamna på det. Känns som det är långt till våren just nu. Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Stackars din femåring, men som han kämpar på!
    Här regnade det ordentligt igår och idag kvittrar fåglarna så jag är hoppfull!

    Kram Caroline
    p.s viket härligt namn du har på din blogg. gillar :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du hittade in till mig!
    Idag var jag inne i Göteborg och skulle köpa den fina lila ryggsäcken men den fanns ingenstans, kommer in på lager först om några veckor *snyft* så jag fick åka hem tomhänt. Men ungarna var lika glada för det, det var ju bara en present till lilla kusinen. Dessutom åkte vi tåget in och hem, det är himla kul :o))

    Ha en go helg!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!
    Vad duktigt av din 5-åring att gå på kryckor!
    Det verkar vara full fart på honom trots gipsat ben:)

    Tindras skola har varit stängd sedan i onsdags pga snön, fast hon verkar inte vara alltför ledsen över det:)

    Kul att du är med o tävlar hos mig!

    Trevlig helg,

    kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka snövallar. Idag har vi några plusgrader, men det ska visst bli kallare igen. Så vi får nog vänta ett tag till.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Här töar det idag och i början av nästa vecka ska det bli kallt igen. Inte kul om det fryser på när man cyklar till jobbet!
    Barn är otroliga på att anpassa sig. Duktig han är som inte låter sig begränsas av gipset. Kan lova att jag hade legat i soffan och kört med alla andra om jag varit i hans sits!:)
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!