tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen

Virkad semla hittad på mönsterarkivet.

Hej!

Idag är det fettisdagen. Jag är och har alltid varit svag för semlor. Än så länge har inte barnen förstått förtjusningen i denna läckerbit men då blir det ju mer för mig. Jag har återigen blivit sugen på att virka och dagen till ära hittade jag detta söta mönster. Kanske kunde vara något till nästa år. Det är ju helt klart en nyttigare variant än de jag brukar stoppa i mig.

Vår familj är just nu en olycksdrabbad familj. När vi var i fjällen för en dryg vecka sen fick äldste sonen, 5 år, en spricka i smalbenet och är nu gipsad från lår till tå. Sen har vi varit rejält förkylda. Igår ramlade maken när han jobbade och fick en muskelskada i axeln. Och idag när jag trodde att allt var frid och fröjd och jag hade lyckats packa med mig alla barn ner till biblioteket kräktes äldsta sonen i entrén så det var bara att vända hem igen. Nu får det faktiskt vara nog tycker jag.

Jag är i alla fall glad för att jag äntligen har bestämt mig för att få igång bloggandet igen. Märker nu hur mycket jag har saknat det. Och jag vill försäkra er alla att det är inte ni underbara bloggflickor som har stoppat mig utan det är vad människor runt omkring mig i min närhet tycker och tänker som gör det jobbigt. Nu kommer jag vara mycket försiktig med att berätta om bloggen för "utomstående".

Stor kram!
Therése

7 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att ni får uppleva lite roliga saker nu!:)
    Här har jag och maken just ätit varsin semla, våra barn är inte så mycket för sådana heller.
    Jag berättar inte gärna om min blogg jag heller. På jobbet vet några att jag har en, men de har inte fått adressen. Alla förstår ju inte detta med bloggandet, precis som jag inte kan förstå de som har facebook!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt tt du har bytt namn på bloggen, ett jättefint namn!! Och vad skoj att du tävlar hos mig!:-)

    Kram kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Härligt med en virkad semla, en sån skulle man ju gjort!!!
    Jaha, vad trist att du fått kritik från folk i din närhet. Det har jag oxå varit med om, fast som anonyma kommentarer. Jag har kunnat spåra IP-adressen och kommit fram till vem det var! Man blir så ledsen o besviken.
    Bra att du startar en ny blogg. Iböand ångrar jag att jag varit så öppen på min blogg. Alla vet att jag bloggar och det känns ibland som att alla känner apan, men apan känner ingen...
    Lycka till nu! Och säg det inte till nån som du känner.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Hej, det låter som det vanliga -allt elände kommer i flock... JAg hoppas att du får behålla lusten att blogga, jag tycker det är otroligt givande och faktiskt också avkopplande att blogga om man bara kommer ihåg att göra det för sin egen skull och inte för någon annan. men jag har inte heller spridit ut det till min omgivning, alltför vis av att alla måste tycka och tänka. Titta gärna in till mig om du har lust och tid.//Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket elände ni har hamnat i! Kräkas på biblioteket...inte roligt!

    Jättesöt semla, virkade bakelser är så underbara!!

    Vad tråkigt att du har dåliga erfarenheter av bloggandet. Måste säga att jag inte tänkt mig så noga för, när det gäller vem jag vill ska läsa bloggen. Kanske jag skulle gjort...

    Men du, såotroligt lägligt att din man har ett så bra jobb..!;) Jag har förstås en massa frågor...
    Den ritning vi har är en övervåning på 50 kvm. Det högsta pris vi hört att man kan räkna med är 20 000/kvm. På byggforum och liknande har vi sett uppgifter på 7-10 000/kvm, helt beroende på hur mycket man gör själv.
    Låter något av det som rimliga prisuppgifter?
    Har också hört att det är billigare än att bygga på marken, eftersom man inte behöver gjuta. Sant?
    Säljer din man prefabricerade övervåningar? Vilket företag? Något för oss som bor i Uppsala? Hemsida? Vad bör man tänka på? All information som kan tänkas är välkommen!!

    Tack på förhand!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Attans vilken otur ni har!!!! Vad trevligt att du har fortsatt tycker jag, undrade just lite var du var. Folk har så lustig syn på det här med blogg. Inget att bry sig om, jag blir så trött på alla som säger ditt och datt. I början försgvarade jag min blogg men det gör jag inte längre.Semlan är såååå fin.
    Kram till dig/ Anne

    SvaraRadera
  7. Hej,
    KUL att du är tillbaka i "ny" fin skepnad:) Vilken fin semla, den skulle man ha haft istället för den med MASSOR av grädde som man tryckte i sig igår....men det är ju bara fettistag en gång/år Bry dig inte om vad folk säger! JAG ycker du är bra!! KRAM Annika

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!