måndag 13 juli 2015

Äntligen segling


Igår tvättade vi och packade så att vi kunde komma iväg ut till båten. Sov där i natt och efter en god natts sömn lämnade vi Mossholmen. Det blåste mer än väntat ut till farleden och vi fick en skumpig motorgång. Ute i farleden satte vi segel och det var en skön känsla att ha helt nya segel både på stor och fock. 

Målet var satt till Lysekil men när vi närmande oss såg jag att klockan bara var 13 (vi gav oss av kl 10) så vi ändrade planerna och fortsatte till Smögen. Vi hade en go segling utanför Malmön med hastigheter på 8 knop. När vi kom fram till Fisketången kryssade vi några slag innan vi bestämde oss för att starta motorn. Och inget hände! Jag fick självklart panik men försökte hålla mig lugn. Vi har ju varit med om detta förut. 

Utanför Smögen fick vi ner storen och sedan fortsatte vi till Hasselön. På väg dit fick J igång motorn tack vare startkablar till batteriet.

En promenad in till Smögen och ett parti Uno fick avsluta dagen. Simon sover i salongen pga att hela hans madrass är blöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!