lördag 8 maj 2010

LIVET är HÄR och NU


Vilken bloggtorka jag hamnade i. Har på flera veckor knappt orkat titta in i bloggvärlden.

Livet har sprungit på som det alltid gör och jag har försökt att njuta av det så mycket som möjligt. Det är inte alltid så lätt men just nu är näsan rejält över vattenytan igen. Det är mycket med jobb och familj. Vad sägs om fem föräldramöten på två veckor för tre barn. Hur den ekvationen går ihop förstår inte ens jag och då är jag ändå mattelärare...

Maken har fått inspiration att renovera vårt hem igen. (Jag jublar!!) När jag hade hämtat barnen på dagis i tisdags ringde vi pappa som berättade att det fanns en överraskning hemma. Sönerna hoppades på att det skulle vara något som låg på köksbordet till exempel lego eller en bakugan. Vi blev verkligen förvånade när vi kom hem och hela fasaden på baksidan var riven. Fasadbytet är påbörjat. Inte riktigt den överraskning de hade tänkt men spännande var det. Snart har jag en fin vit fasad med stor altan på baksidan! Jag längtar.

Nu hoppas jag att jag inte ska hålla mig borta lika länge igen. Lovar att komma med före och efterbilder så snart som möjligt.

Det här var ju riktigt roligt! *Fniss*
Kram Therése

9 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!
    Ibland har man ju fullt upp med att hinna med livet!:)
    Kul med fasadbytet och ny altan. Här drar vi snart igång med vår köksrenovering.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, ibland är det tufft att hinna med bloggandet men då tycker jag man ska hålla upp några dagar, livet är ju såklart viktigast!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen jag förstår dig precis! har också haft mycket nu, maj är en intensiv månad! Vad spännande med ny fasad och vilken jättefin kudde! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka!
    Det är nog bra att ta en paus ibland. Men kul att du är här igen. Vad kul med fasadbyte och altan.

    Agneta

    SvaraRadera
  5. Ibland behöver man en paus från bloggandet, det finns ju viktigare saker! Låter som ni har många spännande projekt på gång kring huset! Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!
    Välkommen tillbaka, har saknat dig här i bloggvärlden:)

    Ser fram emot dina före och efter bilder på fasaden!
    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Så kul att du är tillbaka här i denna värld, ja mattematiken är inte alltid lätt att få ihopa och ännu värre med tiden.
    Ska bli kul att se mannens överraskning när den är färdig!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka!
    Ibland kan jag bli förundrad över hur vi låter livet snurra på i 180 hela tiden. Jag/vi är likadana. Det är tusen och en saker alltid, varje vecka. Men jag har börjat försöka tänka på att det är faktiskt jag som tillåter att det blir så, och bara jag som kan förändra det... en jobbig tanke, men nog så nyttig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt är bra med dig, ibland blir det bloggtorka.....Sommarkramar Therese

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just Du vill skriva en rad här hos mig. Tack!